AFYONKARAHİSAR EVCİLER İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

2021 YILI DÖGEP MART AYI TOPLANTISI

2021 YILI DÖGEP  MART AYI  TOPLANTISI

                  EVCİLER İMAM HATİP ORTAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ

 

DÖGEP MART AYI ETKİNLİK RAPORU

 

FAALİYET KONUSU: Öğrenciyi tanıma teknikleri (Anket, görüşme, gözlem, problem tarama listesi, öz değerlendirme, akran değerlendirme, öğrenci gelişim dosyası, sosyogram vb.)

 

YÖNTEM/TEKNİK:  Toplantı

 

PAYDAŞLAR: Evciler İmam Hatip Ortaokulu

 

KATILIMCILAR: Evciler İmam Hatip Ortaokulu Din Kültürü Öğretmenleri

 

FALİYET YERİ : Müdür Odası

 

FALİYETİN YAYINLANDIĞI ADRES (İNTERNET SİTESİ) : evcileriho.meb.k12.tr

 

     Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenleri olarak bu ay ''Bireyi Tanıma Teknikleri'' ni ve öğrenciyi tanımamızda anlamamızda bize ne gibi kolaylıklar sağlayacağından bahsettik. Öğretmenlerimizden Esra Gümüş konu hakkında bizlere detaylı bilgiyi verdi.

ÖĞRENCİYİ TANIMA NEDİR ?

Öğrenciyi tanımak demek onun boyunu, ağırlığını, nasıl giyindiğini, saç rengini, yüzünü vb. özelliklerini bilmek tam doğru olarak anlatabilmektir. Bunların yanında en önemlisi; neleri yapabilir, yaptıklarını ne kadar zamanda ne kadar iyi yapabilir, güç durumlarla karşılaştığında bunları nasıl karşılar ve nasıl çözer gibi öğrencilerle ilgili bu tür özelliklerin de bilinmesi gerekir. Eğer öğrenciyi tanımak, onlar için en iyisini yapmak, onları en iyi şekilde geleceğe hazırlamak istiyorsak öğrencilerimizi her yönüyle tanımamız bunun için de bazı yöntem ve teknikleri kullanmak gerekir.

 Bireyi Tanıma Teknikleri

Bireyi Tanıma Teknikleri 'nin özelliklerini ve amaçlarına aşağıda sıralayalım.

§  Bireyin kendisini tanımasına yardımcı olmak.

§  Ne kadar çok teknik uygulanırsa o kadar faydalı olur.

§  Yaptığımız gözlem , vaka her şey kayıt edilmelidir.

§  Bazı tekniklerin sadece psikolojik danışman tarafından uygulanması gerek.

§  Bir tekniği bir defa uygulamak yeterli değildir.

a.) Test Teknikleri

1.      Yetenek

2.      Başarı

3.      Kişilik

4.      İlgi

5.      Tutum

b.) Test Dışı Teknikler

1.      Kendini Anlatmaya Dayalı

2.      Başkalarına göre teknikler

3.      Gözleme dayalı teknikler

Yetenek Testleri

Genel Yetenek: Zekâdır herkeste fazlasıyla bulunur. Zekâ testi ile ölçülür.

Özel Yetenek: Resim yapmak, müzik yapmak, kinestetik beceriler.

 

 

Başarı Testleri

§  Yeteneğin istenilen davranışa dönüşmüş halidir.

§  Yeteneğin potansiyeli ile başarıya dönüşür.

Standart Sınav: Herkes için aynı yapılan sınavdır (KPSS, ALES)

Öğretmen Yapımı Sınav: Okulda yapılan sınavlardır.

Kişilik Testleri

Bireyi diğer insanlardan ayıran ve tutarlık gösteren özelliklerdir.

Objektif Testler: Kâğıt-Kalem ile yapılan ölçek testleri

Projektif Testler: Kişiliği kartlar ile veya mürekkep testleri ile belirler (Recep İvedik Sahnesi)

İlgi Testleri

İlgileri ölçek aracılığı ile ölçer.

Teknolojilerden hoşlanmıyorum, sporu seviyorum gibi.

Tutum Testleri

Bir insanın bireye karşı geliştirdiği düşünce + duygu + eylem tepkisidir. Tutum ya pozitif ya da negatiftir.

Örnek: Matematiğe karşı düşüncelerimiz ve duygularımız pozitif ise yapmayı da severiz. (Olumlu Tutum)

Kendini Anlatmaya Dayalı Teknikler

Geçerli ve güvenirliği düşüktür.

§  Anı Defteri: Uzmanla paylaşınca bireyi tanıma tekniğine dönüşür.

§  Anket: Görüş ölçümüdür.

§  Öğrenci Tanıma Fişi: Öğrencinin demografik bilgilerini verir.

§  Problem Tanıma Envanteri: Tarih öğretmenini seviyor musun? Diye soru sorarak problem tanınır.

§  Arzu Listesi: Arzularını listelemesi istenir.

Başkalarını Anlatmaya Dayalı Teknikleri

Sosyometri

§  Grubun ölçülmesidir. Sınıfın yapısını ölçer

§  Örnek soru sorulur. Pikniğe gideceğiz yanınıza hangi arkadaşlarınızı alırsınız.

§  Klik: Sınıf içinde kendi içinde oluşan gruba denir. (Ayşe-Fatma- Emine)

§  Neden popüler veya neden dışlanmış sorularına bu test cevap vermez.

 

 

Kimdir Bu?

§  Yıllıklardır. Sınıfın enlerini bulur.

§  Birey enlerde kendisini de tercih edebilir.

§  Kişinin kendisini tercih ettiği cevap ile başkalarının onu tercih ettiği cevap aynı ise kişi kendini tanıyor demektir.

§  Tercih edilmeme sebebini açıklar.

Rol Dağılımı

§  Hoca şirinler hikâyesini sınıfa anlatır ve herkes karakterleri sınıf arkadaşlarına belirlemesini ister.

Sosyal Uzaklık

§  Yakın ve uzak gördüğü arkadaşlara puan verilir.

Gözleme Dayalı Teknikler

§  Gözlem: Çocuğu izleyip takip edip not alınmasıdır.

§  Gözlem Listesi: Gözleyeceğin davranışların listesi vardır. Var-Yok şeklinde gözlemlenir

§  Genelde okul karnelerinde gözlem notların buna örnektir.

§  Özellik ? Kayıt Çizelgesi: Çizelge varsa "var, yok " uygulanır. Davranış var mı yok mu?

§  Vaka Kaydı: Ortada sıradan olmayan bir olay vardır. Olay sonrası etkileşimi izleyip gözlem yapılır ve yorum katılmadan olduğu gibi kayıt edilir. Vaka kaydının alt kısmına görüşler yazılabilir.

Evciler Hükümet Konağı 2. Kat - 0 272 431 26 54

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.