DÖGEP KASIM AYI DEĞERLENDİRME TOPLANTISI
DÖGEP KASIM AYI TOPLANTISI YAPILMIŞEVCİLER İMAM HATİP ORTAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ
2021 DÖGEP KASIM AYI ETKİNLİK RAPORU
FAALİYET KONUSU: Dezavantajlı ve risk altındaki öğrencilere yönelik rehberlik çalışmalarında DKAB öğretmenlerinin rolü
YÖNTEM/TEKNİK: Toplantı
PAYDAŞLAR: Evciler İmam Hatip Ortaokulu
KATILIMCILAR: Evciler İmam Hatip Ortaokulu ve Şehit Hüdayi Çınar Ortaokulu Din Kültürü Öğretmenleri
FALİYET YERİ : Evciler İmam Hatip Ortaokulu
FALİYETİN YAYINLANDIĞI ADRES (İNTERNET SİTESİ) : evcileriho.meb.k12.tr
DEZAVANTAJLI VE RİSK ALTINDAKİ ÖĞRENCİLERE YÖNELİK ÇALIMALARINDA DKAB ÖĞRETMENLERİNİN ROLÜ
DEZAVATAJLI VE RİSK ALTINDAKİ ÇOCUKLAR KİMLERDİR? NASIL TESPİT EDİLİR?
DEZAVANTAJLI VE RİSK ALTINDAKİ ÇOCUKLAR KİMLERDİR? Risk altındaki çocuklar dediğimizde de en sık karşımıza çıkan 4 grup olduğu görülmektedir. Bunlar:
1. Sokak çocukları,
2. Suça itilen çocuklar,
3. Çalışan çocuklar,
4. İstismara maruz kalan çocuklar
5. Göç etmiş, mülteci çocuklar şeklinde gruplandırılabilir.
6. Aile yapısı parçalanmış çocuklar
6. Bunun yanı sıra, Davranış bozukluğu, Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Sendromu, Karşı olma karşıt- olma bozukluğu gibi ruhsal ve davranışsal bozukluğu olan çocuklarda bu gruba dahil edilmektedir. Bu grupları değerlendirdiğimizde ilk dikkati çeken olgu grupların birbirinden bağımsız olmadığı tam tersine iç içe geçmiş olmalarıdır. Örneğin sokak çocuklarının önemli bir kısmının suça itilen çocuklar grubuna da girdiği izlenmektedir. Sokakta yaşamanın doğal uzantısı olarak, tek başına yaşamaları mümkün olmayan bu çocukların, çetelerde yer alarak suç işleme olasılıkları artmaktadır.
Risk Altında Olan Çocukların Sergiledikleri Davranışlar:
* Okuldan kaçma
* Alkol, madde kullanma
* Suç işleme ya da suç işleme eğilimi içinde olma,
* Şiddet eğilimi gösterme
* Sokakta çalışma,
* Evden kaçma,
* Kendine zarar verme,
Yol Açan Etkenler:
* Genetik etkenler,
* Ailesel etkenler, * Göç,
* Psikolojik
* Çevresel(Yoksulluk, ekonomik geleceğin zayıf olması, riskli davranışların o çevre içinde yaygın olması, kabul görme, yüksek riskli arkadaşların varlığı ) etkenler
Dezavantajlı ve risk altında olduğu düşünülen öğrenciler tespit edildiği taktirde öğretmenler ve okul idaresi işbirliği yaparak bu durumun çözüm odakları üzerine konuşmalıdır.
DKAB öğretmenleri ise öğrencileri manevi yönden destekleyerek öğrencilerin kendilerine ve çevrelerine olan zararı görmelerini sağlamalıdır.