EVCİLER İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 2021-2022 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ŞUBAT- MART AYI AYI YÖGEP ETKİNLİK TOPLANTISI
EVCİLER İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
2021-2022 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ŞUBAT- MART AYI AYI YÖGEP ETKİNLİK RAPORU
FAALİYET KONUSU: Kapsayıcı eğitim kapsamında dejavantajlı çocukların gereksinimlerine yanıt verecek biçimde fark yaratan etkili yöntem süreçleri ve bu yöntemlerin uygulanması.
YÖNTEM/TEKNİK: Seminer
PAYDAŞLAR: Evciler İmam Hatip Ortaokulu
KATILIMCILAR: Evciler İmam Hatip Ortaokulu Müdür Yardımcısı, Şehit Hüdayi Çınar Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmeni
FALİYET YERİ : Evciler Şehit Hüdayi Çınar Ortaokulu Müdür Odası
FALİYETİN YAYINLANDIĞI ADRES (İNTERNET SİTESİ) : evcileriho.meb.k12.tr
Kapsayıcı eğitim kapsamında dejavantajlı çocukların gereksinimlerine yanıt verecek biçimde fark yaratan etkili yöntem süreçleri ve bu yöntemlerin uygulanması.
Kapsayıcılık bir süreçtir. Kapsayıcı eğitim, sosyalleşme hedefine ulaşmada katkıda bulunan bir süreçtir. Eşitlikçi eğitimin tanımlanması için 'eşitlik' ve 'hakkaniyet' arasında bir ayrım yapılması gerekir Eşitlik bir durumdur (ne): girdilerde, çıktılarda veya sonuçlarda gözlemlenebilen bir sonuçtur. Hakkaniyet ise bir süreçtir (nasıl): eşitliği sağlamaya yönelik eylemlere işaret eder. Kapsayıcı eğitimi tanımlamak güçtür, çünkü süreç ve sonuç iç içe geçmiştir.
Kapsayıcı eğitimle beraber toplumun tüm bireylerinin eğitim imkanları düzenlenmeli ve eşit bir ortam oluşmalıdır. Eğitim şartları düzenlendikten sonra ise sıra akademik başarının arttırılmasına gelebilir. Dejavantajlı öğrenciler okul idaresi ve öğretmenlerin katkılarıyla yönlendirilmelidir. Okul idaresi resmi program ve örtük program etkinliklerini planlarken bu öğrencileri öncelikli olarak düşünmelidir.